måndag 25 februari 2019

Sportlovsträning


Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt. 

Det betyder inte att träningen är lagd åt sidan bara för att det är sportlov. Ungarna fick sovmorgon och när de ätit frukost och gjort sig iordning gick vi till gymmet. Jag och sonen tränade medan dottern lekte med sin Lil surprise och tittade på plattan. Det var många personer i lokalen och jag fick vänta runt tjugo minuter på att komma upp på löpbandet. Hade förhandlat mig till tjugo minuter och dessutom lovade jag att springa utan hörlurar. Det gick hur bra som helst (jo, sonen tjatade två gånger) och jag kunde till och med öka farten en smula.

Imorgon har dottern innebandycup så det blir inte sovmorgon för någon i familjen. Fem matcher på tre timmar, en del luft mellan dem. Inne på grann-arenan är det prova på-dag med en massa sporter. Tyvärr kommer det inte finnas tid till det. Däremot finns det tid att besöka bokreans första dag efter cupen. Hurra! Jag ska köpa Hjort och Rosenlunds senaste, måste få reda på vad som händer med Sebastian Bergman.

Ska du köpa något på bokrean?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlovsträning

Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt.  Det betyder inte att träningen är ...