torsdag 21 februari 2019

Tankegympa


Tog en promenad efter lämning. Struntade i att köra igång ljudboken, just nu varvar jag mellan 5-sekundersregeln av Mel Robbins och Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon. Tänkte att det kunde vara bra med en stund där tankarna får fara omkring som de vill. Kom på mig själv med att sjunga Frère Jacques (Broder Jakob) om och om igen. Där var ett bra tillfälle att styra om tankarna. Det blev en bra promenad, allt från leenden till några tårar över situationer som jag känner mig maktlös kring. Skymtade några envisa lingon i snåren intill gångvägen. De ser nästan nya ut trots att de har suttit där sen i höstas och dessutom varit begravda under en halv meter snö ett bra tag. Häftigt vilken styrka de har som kan sitta kvar på stjälken även i tung snö.

Idag har jag ett möte nere på stan. Har googlat mig blå för att få fram lite information men det är snålt bland sidorna. Det kommer att bli ett bra möte, känner det på mig. Ser fram emot att se vad det så småningom kommer att resultera i. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlovsträning

Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt.  Det betyder inte att träningen är ...