torsdag 29 november 2018

Allt hänger på magen


Igår var det åtta veckor sedan jag åt godis. Det har gått förvånansvärt bra, även om suget kommit några gånger de senaste veckorna. Jag har inte ens ersatt godiset med något annat. Min motivation har handlat om måendet. 

Magen var så arg på mig för åtta veckor sedan. När jag var väldigt nära att bli påkörd på ett cykelövergångsställe behövdes snabb energi för att komma i fas och ta mig hem från stan igen. Jag köpte en påse Polly och tuggade i mig halva på någon timme. Dagen efter åt jag upp resten. Blev riktigt dålig och bestämde på ett ögonblick att nu var det slut på godis. 

Aldrig förr har det funkat. Inget godis,  ingen längtan eller saknad de första fyra veckorna. Sen har det kommit små stunder av sug då och då. Nu när julen närmar sig har jag tänkt att en godisbit eller två är okej. Så länge magen godkänner det.


På tal om magen. Häromdagen sa den ifrån rejält och jag har fått ta det lugnt i några dagar. Skippa promenaderna och äta snällt. Idag gick jag den vanliga rundan och de sista femhundra meterna var orken slut. Låg i soffan en lång stund när jag kommit hem. Lilla maggen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlovsträning

Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt.  Det betyder inte att träningen är ...