måndag 10 december 2018

Grinchen - släng dig i väggen


Jag är en lugn person, med takt och ton, måttfull och balanserad. 

Vaknade upp till snö på marken och virvlande snöflingor i luften. Härligt, det gäller att njuta medan det varar. Jag drog på mig full mundering och gav mig ut på promenad och samtidigt passa på att lämna ett julkort. Vita lovikavantar föll från himlen och jag ville föreviga det. Bilden ovan ger ingen rättvisa - till något!

Helvetes jävla skit, telefonen gled ur händerna på mig och dunsade rakt ner i asfalten. Försiktiga jag som alltid påminner barnen om att hålla ordentligt i sina saker tappade den halvårsgamla telefonen i backen! Den förut så hela och glänsande skärmen fick ett fult hack och flera små fina sprickor spred sig över den övre vänstra delen. Jag blev så inåt skogens arg och ledsen att jag bara stod på platsen och grät och därefter hoppade jämfota för att inte gå av på mitten. Lämnade julkortet och gick raka vägen hem och grät ut alla tårar jag samlat den senaste tiden. Svor och domderade och katten tittade på mig med klotrunda ögon.

Som om inte det räckte övergick snöfallet i ett förbannat ösregn som fortfarande väller ner utanför huset. Jag är opratbar och inte alls på något trevligt humör. Grinchen och Ebenezer Scrooge hade känt sig i gott sällskap med mig. Förhoppningen är att bli lika glad och sällskaplig som de slutligen blir innan kvällen är slut. 

Fan vad arg jag är!!

4 kommentarer:

  1. Men fy vad tråkigt! Minns precis hur det kändes när jag tappade min veckogamla telefon ner i stenplattorna. Inte bara en gång utan två gånger. Jag förstår dig precis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, efter en vecka!? Det måste ha känts för jäkligt. Jag hade läst på om glaset till mobilen och det höll i de flesta test - så länge det inte landade på något hörn. Just vad min gjorde. Är fortfarande irriterad så här en dag senare... Tack för ditt medlidande. :)

      Radera
  2. Förbannat jävla tradit!
    Men samtidigt ett ögonblick som tippade bägaren tillräckligt för att bryta upp en fördämning. Ut kom det som kanske pressats tillbaka alldeles för länge. Lika bra att slänga i lite mer gammalt bråte i forsen nu när den väl öppnats. Passa på.
    Ibland är det bra att tappa fattningen (både om saker och kontroll). Vi behöver vara mer ödmjuka mot oss själva ❤️
    Kram/ Jana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var precis vad jag kände - den förbannade bägaren rann över och spillde ut så mycket skit på allt just då. Jag skrek och hoppade och grät en lång stund, varför hålla inne med det när jag ändå var ensam hemma.
      Kram! ♥

      Radera

Sportlovsträning

Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt.  Det betyder inte att träningen är ...