söndag 16 december 2018

Sovmorgon

När jag la mig igår var det med orden "imorgon ska jag sova länge". Vaknade tidigt, det var fortfarande mörkt ute så jag visste att klockan inte var åtta. Tvingade mig själv att ligga kvar i sängen och somna om. Tio minuter i nio vaknade jag igen och det kändes så oerhört bra att äntligen få ta igen lite på sömnkontot. Inte bara det, en smula julkänsla hade smugit sig in i hjärtat och det var finfint att få tända tredje ljuset och smutta på morgonkaffet. 

Till min glädje fanns en söt snögubbe med i Mitt Gävle. Min lilla snögubbe från tidigare i veckan, eller om det var förra helgen. En dm liten herre med lövhatt och isigt huvud. Alltid lika roligt när någon av mina Instagrambilder kommer med i tidningen.

Julkänslan dog bort under dagen då det kommit in Grinch-stämning med morgontidningen. Hela familjen har varit fräsig, som irriterade katter och det hjälpte inte ens att köpa en gran och ställa i vardagsrummet. Nåja, den ska kläs om en timme eller två och då räknar jag med att ögonen glittrar och värmen sprider sig inåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlovsträning

Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt.  Det betyder inte att träningen är ...