onsdag 23 januari 2019

Upptäcker nya muskler


Jag har börjat träna på gym. Kryss i taket och allt sånt. Det viktiga är att jag tycker det är roligt. Löpbandet är kanske det minst skojiga, men det är flera gånger lättare att springa där i jämn temperatur än att halka omkring i snön med frostskador på tårna.

Efter bara några veckors träning märks skillnaden hur mycket jag orkar med. Har lagt på nya tyngder nu i veckan och idag ökade jag tempot på löpningen. Med en bra ljudbok i öronen går det dessutom lättare  Tycker verkligen inte om att höra mitt flåsande.

Köpte ett årskort på det lokala gymmet. Väldigt bra pris och de har generösa öppettider och ett utbud som räcker långt för mig. Bara att kämpa på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlovsträning

Måndag och sportlovsvecka i Gävle. Barnen kan vara hemma och slippa väckas tidigare än rimligt.  Det betyder inte att träningen är ...